Försäljningsvillkor
företagskund
Vi strävar
alltid efter suverän service och en nära relation med våra kunder. I en
digitaliserad värld med många bra men begränsade möjligheter finns vi gärna till hands och
hjälper till med snabba lösningar på
problem som kan uppstå, allt för att alla parter ska känna sig sig nöjda. Därmed sagt, nedan följer i de allmänna villkor som
gäller mellan Office Team Sweden AB (Office Team) med organisationsnummer
559510-2541 och kunden. Dessa villkor gäller till dess att Office Team och kund
ingått ett separat avtal, vilket då har företräde om tvist skulle uppstå.
Villkoren gäller i alla försäljningskanaler.
Sortiment
och priser
Office Team
erbjuder kunden ett brett sortiment av produkter via fysisk butik, e-handel,
e-post och telefon. Office Team reserverar sig för eventuell felinformation i
webshopen gällande bild och text samt aktuellt lager och slutförsäljning.
Office Team har rätt att löpande ändra information om produkter samt pris i
webshopen och den fysiska butiken. Priser i webshopen visas i regel utan
moms, men det finns möjlighet för kunden att välja att visa priser
inklusive moms. I den fysiska butiken visas priser både inklusive och
exklusive moms. Pris kan komma att skilja mellan fysisk butik
och e-handel, även om Office Teams strävan är att dessa ska vara samma på
ordinarie sortiment. Lagervärde som visas i webshopen gäller inte för fysisk
butik.
Beställning
och leverans
Genomförandet
av en beställning innebär att kunden godkänner villkoren och förbinder sig att
följa dem. Office Team Sweden AB förbehåller sig rätten att dela upp order för
separata leveranser, dock utan extra kostnader för kund. Dessa villkor gäller
oavsett om beställningen genomförts i webshop, butik, via e-post eller telefon.
Order som
läggs i webshopen under vardagar före klockan 12 expedieras normalt samma dag. Leveranstid
för produkter som finns i lager är normalt inom en till tre arbetsdagar. Då
Office Team också har ett brett utbud i fysisk butik kan leverans eller
delleverans komma att ske därifrån inom samma tid. Leveranstid på ej lagerförda
artiklar (beställningsvaror) är normalt inom sju arbetsdagar om inget annat anges.
För order på
lagerförda artiklar överstigande 995:- debiteras ingen frakt. Order
understigande 995:- debiteras 95:- För beställningsvaror så som vissa möbler,
profil, teknik, etc. debiteras faktisk frakt vilken alltid meddelas innan kunds
godkännande av order. Vid eventuella ändringar av leverans, såsom
telefonavisering, tillkommer kostnader som meddelas kund innan godkänd order.
Om kunden inte är på plats vid leveranstillfället hamnar paketet hos närmaste
ombud. Om kunden inte hämtar ut paketet inom angiven tid kommer kunden att debiteras
250:- på grund av att leverans ej varit möjlig.
Fakturering
och betalning
Betalning ska
ske inom 20 dagar från fakturadatum om inget annat avtalats. Vid försenad
betalning debiteras dröjsmålsränta med 8% från fakturans förfallodag, även
påminnelseavgift används. Vid uppläggande av ny kund för fakturering kan
sedvanlig kreditupplysning komma att genomföras av Office Team. Faktura skickas
som PDF via e-post, alternativt via EDI. Kunden har ansvar att ange rätt
uppgifter för fakturering samt eventuell fakturamärkning.
Retur- och ångerrätt
Kunden har
inom 14 dagar från mottagandet rätt att returnera produkter som kunden inte
vill behålla. Har kunden möjlighet kan retur efter överenskommelse ske i butiken i Örebro. Detta gäller i regel inte för beställningsvaror och aldrig för
kundanpassade varor så som profil eller modifierade varor, livsmedel eller
brutna originalförpackningar. Vid retur ska Office Team kontaktas för
erhållande av retursedel samt vid behov fraktsedel. Om Office Team ordnar med
fraktsedel debiteras kunden 150:- exklusive moms per kolli eller 495:-
exklusive moms per pall. För varor angivna som beställningsvara i webshopen görs
avdrag med 25% av varans värde vid ordertillfället om Office Team godkänner
returen. När Office Team fått och godkänt returen skickas en kreditfaktura.
Observera att fraktsedel aldrig får sättas direkt på varan och att varan alltid
ska skickas med skyddande ytteremballage.
Transportskada
Transportskada
som är synlig måste anmälas till chaufför vid mottagandet av leverans. Kund ska
även kontakta Office Team samma dag som leverans skett. Skulle skadan vara dold
ska Office Team för att godkänna transportskada kontaktas inom fem arbetsdagar.
Office Team kan komma att kräva fotografering av såväl ytter- och inneremballage som produkt
vid transportskada och dolt fel.
Reklamation
och ansvarsbegränsning
Skulle varan
som beställts ha något tillverkningsfel ska detta rapporteras till Office Team
inom sju dagar från ankomstdatum. Detsamma gäller om leveransen skulle
innehålla annan vara än den som beställts (felplock). Vid godkänd retur av reklamation på grund av ovanstående fel står Office Team för returkostnaden. Fel på vara som inte reklamerats/meddelats
inom ett år från mottagandet kommer inte göras gällande. Office Team ansvarar
aldrig för utebliven vinst eller förlust på grund av uppkomna felaktigheter
eller leveransförseningar. Vid reklamation är beloppet begränsat till orderns/varans värde.
Garanti
I regel
tillämpas minst 12 månaders garanti. Tillverkarens garantitid kan vara längre och tillämpas alltid
och gäller även fabrikationsfel. Office Team förbehåller sig rätten att hänvisa
kund direkt till tillverkare eller serviceverkstad för att åtgärda eventuella
fel, om tillverkaren kräver detta reklamationsförfarande.